Blogghjälp - svart/vitt på en del.

Fick en fråga om hur jag gjort så med jordgubbarna att bara gubben blev röd, och då tänkte jag nu
förklara med hjälp av bild o text hur jag gör:


Först och främst måste man ha picasa 3.
sen väljer man en bild och detta blev mitt exempel.
du klickaar upp bilden och väljer den där knappen jag har ringat in i blått som heter
" Redigera i Picknik"
om du inte har picasa3 kan du gå in på www.picnik.com och klicka dej framm där.
När du klickat dej in på picnik skylten så väljer du "Effekter" och sen svart/vitt.


Därefter väljer du på orginal och börjar måla in sen runt då min jordgubbe.


Slarvit resultat!

Hoppas ni fattar annars är de bara att slänga in en kommentar till.
och nu till en fråga:
Svara snälla på frågan så jag vet, puss

K O M M E N T A R E R
posted by: linda :p

ja, de tycker jag :p

vissa behöver hjälp med en massa saker & du har en massa fina bilder, jag tycker du ska göra det och se det positivt, du har någonting att blogga om om någon frågar eller du visar :p

2011-07-11 @ 17:46:30
hemsida: http://femzen.blogg.se/
posted by: Rebecka :)

Ja! :D Det tycker jag! :D

2011-07-11 @ 19:12:46
hemsida: http://rlikes.webblogg.se/

KOMMENTERA HÄR

namn:
V.I.P?

mail: (publiceras ej)

hemsida:

kommentar:

trackback